English

Hjälpmedel för vårdpersonalen

VIDEOKOMMUNIKATION

Med Hospital DMD STAFFapp kan personalen ringa videosamtal till varje skärm som denne tilldelats. Man kan exempelvis utföra rond över videosamtal eller helt enkelt hantera kortare ärenden över videokommunikation. Saknas kamera hos patienten kan personalen ändå skicka videomeddelanden till patienter och besökare.

REHABILITERINGSSTÖD

Skapa den bästa möjliga miljön för rehabilitering genom att tillgängliggöra rehabiliteringsmaterial direkt vid patienten. Givetvis kan man schemalägga påminnelser för patienten att utföra de övsningar som denne skall utföra på utsatta tider.

ENKÄTER

De flesta har idag digitaliserat sin enkäthantering, men trots detta finns det fortfarande endast tillgängligt på en digital platta eller dylikt som skall lotsas runt på avdelningen. Låt patienten svara på era frågor direkt i sin patientskärm eller via sin mobil då Hospital DMD har en inbyggd QR-generator som kan skapa obegränsat med QR-koder.

SKÄRMSPEGLING

Att spegla sin dator, platta eller Cosmic Nova under rond är ett enkelt sätt att få patienten mer delaktig i sin vård, detta har undersökts med goda resultat via Hospital DMD på Södersjukhuset AB. Detta kan lösas på många olika sätt beroende på kundens önskemål och säkerhetsrutiner, med Hospital DMD möjliggör vi både enkel, smidig och integritetssäkrad spegling.

SPRÅKSTÖD

Grafiskt språkstöd i varje patientrum utan telefonköer och fakturor, självklart går det att lösa. Vid behov kan vi även skapa direktintegrationer mot tolktjänster.

TJÄNSTÖVERVAKNING

I personalrum kan det vara av högsta vikt att kunna övervaka olika tjänster såsom nätverksnoder, akutlarm eller patientsignalsystem. Givetvis kan man göra detta direkt i personalrums-TV:n med hjälp av Hospital DMD. 

INFORMATION

Kommunicera budskap, nyheter, viktig information, kontaktlistor och allmän sjukhusinformation direkt till patientens skärm via meddelanden, informationssidor, RSS-feed och pop up-notiser med mera. Underlättar arbetet för personalen och ger patienten tillgång till information som annars gått förlorad.

BESTÄLLNING AV TJÄNSTER

Boka färdtjänst, köpa och beställa mat från sjukhusets restauranter, beställa litteratur eller annan underhållning till rummet. Beroende på kundens önskemål skräddarsyr vi detta till bästa möjliga funktion.

MEDDELANDEFUNKTIONER

Skicka ut meddelanden på skärmnivå, gruppnivå eller till samtliga skärmar när något behöver förmedlas. Även brandlarm, RSS, twitterfeed etc kan läggas

ROOM SERVICE

ROOM SERVICE-funktionen möjliggör en separering av vårdrelaterade och icke vårdrelaterade larm. Detta i sin tur skapar tid för vårdpersonalen att arbeta med just vård. Med ROOM SERVICE skickas beställningar på enklare servicefunktioner direkt till servicepersonalen och därmed skapas det tid för vård och omsorg. Med hjälp av ROOM SERVICE kan patienten differentiera sina larm och skilja på till exempel en kaffebeställning och patient/kallelsesignal. Vilka typer av larm och larmmottagning diskuteras beroende på hur kunden vill att det levereras.

Kontakta mig